Ezzel az étrenddel elkerülhető a stroke

Az Egyesült Államokban minden 30. másodpercben stroke-ot kap valaki és minden 4. percben bele is hal. Ez a döbbenetes adat hazánkban sem sokkal jobb, hiszen nálunk is a vezető halálokok egyike a stroke a nők és a férfiak körében is. Tudjuk, hogy a dohányzás, a sok alkohol, a mozgás hiánya és az egészségtelen táplálkozás rosszat tesznek egészségünknek. Többek közt a stroke kockázatát is növelik. Egyszerű étrendbeli változtatásokkal azonban nagyban csökkenthetjük ezt a veszélyt.

A szívbarát diétára való áttérés sok olyan egészségi problémától kímélhet meg minket, amik a fejlett országokban az 50 év feletti korosztályt a leginkább fenyegetik. Ennek az érrendszert és szívet kímélő étrendnek az egyik alappillére a sófogyasztás mérséklése. A stroke-ot elszenvedett emberek 80%-ának magas a vérnyomása. Ezt pedig az étrenddel könnyen befolyásolhatjuk. A magas nátrium tartalmú étrend nagyon megterheli az ereket és a szívet. Hogy megelőzzük a stroke-ot, mellőzzük a sót, a friss élelmiszereket is nélküle – vagy minimális használatával – készítsük el! Ne feledjük, a félkész élelmiszerek tele vannak sóval!

Figyelem!

Amennyiben bármilyen rendellenességet tapasztal azonnal forduljon orvosához! Az Internetes cikkek csak információ adásra és megelőzést segítik elő. Nem adnak teljes körű felvilágosítást vagy akár diagnózist.

Fogyasszunk több kiváló minőségű fehérjét! Napi 20 grammal már 26%-kal csökkenthetjük a stroke esélyét. A dió, a magvak, a rostok igen jó fehérje források. Válasszunk sovány húst és ügyeljünk a koleszterinre! A lazac és más zsíros halak nagy mennyiségben tartalmaznak egészséges zsírsavakat, melyekkel megelőzhető a stroke.
A sok zöldség és gyümölcs alapját képezi az egészséges étrendnek. Napi 200 gramm gyümölcs elfogyasztásával a stroke esélye 32%-kal csökken. Ha 200 gramm zöldséget is eszünk, további 11%-kal tudjuk mérsékelni a kockázatot. A leveles zöldségek, a citrusfélék, az alma és a körte különösen hasznosak erre a célra.

0