Egészség egyszerűen! Baba-mama, táplálkozás, betegségek értehőten

Így kerülhetjük el a szívinfarktust!

Egészségünkért felelősséget vállalni nem hiábavaló. A szívbetegségek ma is a vezető halálokok közé tartoznak, 4-ből 1 esetben ezek felelősek az elhalálozásért. Az elmúlt években a helyzet javult a néhány évtizeddel ezelőttihez képest, hála annak, hogy mind többen figyelnek oda életmódjukra, étkezésükre, egészségükre. Ahhoz, hogy a szívinfarktust megelőzhessünk, a legjobb módszer, ha megértjük, hogy pontosan mi okozza. A legnagyobb kockázat ugyanis a tudatlanság.

A szakemberek számára már régóta nem kérdéses az összefüggés a mozgás és a szívbetegségek megelőzése között. Heti 5 nap napi 30 perc edzéssel és már tettünk az ügy érdekében. Nem kell túl szigorúnak sem lenni magunkhoz, akár egy tempósabb séta is megfelel a célnak.
Odafigyelni a súlyunkra több ok miatt is tanácsos. Az egyik az, hogy elkerülhetjük a szívinfarktust, ha a testtömeg indexünk az egészséges határon belül – 18,5-25 között – mozog. Amennyiben túl magas ez az érték, az elhízás magas koleszterinszinthez és vérnyomáshoz vezethet, melyek az infarktus legfőbb rizikófaktorai. [su_pullquote align=”right”]Figyelem!

Amennyiben bármilyen rendellenességet tapasztal azonnal forduljon orvosához! Az Internetes cikkek csak információ adásra és megelőzést segítik elő. Nem adnak teljes körű felvilágosítást vagy akár diagnózist.

[/su_pullquote]
A stressz szintén hatással van szívünkre. A negatív érzelmi állapotokat a lehető leggyorsabban tanácsos feldolgozni. A stressz hatására adrenalin termelődik, ami emeli a pulzusszámot és a vérnyomást is. Ha nem találjuk meg a megfelelő relaxációs technikát a stressz csökkentésére, kérjünk orvosi segítséget!

Az egyik legfontosabb pedig a helyes étkezős, ami nagy mértékben tudja csökkenteni esélyünket a szívinfarktusra. A mediterrán stílusú étrend követése javasolt, sok hallal, zöldséggel, könnyű fehérjékkel, egészséges zsírokkal. Válasszuk az alacsony zsírtartalmú tejtermékeket, a telítetlen zsírsavakban gazdag lazacot és pisztrángot, valamint a leveles zöldségeket. Az avokádót, szívünk egyik legjobb barátját, legalább hetente fogyasszuk!

Akár ez is tetszhet

Válaszolj

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.