Egészséges étrend kevesebb sóval és cukorral

Ha a precízen összeállított étrendünkben kellő helyet kapnak a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák, sovány fehérjék és hasznos zsírok, garantált, hogy csökkenni fog a cukor- és sóbevitelünk is. Ezzel pedig hatalmas lépést teszünk az egészséges életmód felé.

A cukor hol az egekbe repíti, hol a mélybe süllyeszti az energiaszintünket, súlyproblémákat és betegségeket okoz. Sajnos, ha csupán annyit teszünk, hogy kevesebb süteményt, édességet fogyasztunk, még csak a helyes úton járunk, de közel sem jutottunk még el a teljes megoldáshoz.

A legtöbben nincsenek is tisztában azzal, egyetlen nap alatt mennyi cukrot visznek be a szervezetükbe. A hozzáadott cukrokat ugyanis jótékonyan rejtik a kenyérfélék, a konzervek, a porlevesek, a szószok, a mirelit élelmiszerek és a gyorséttermi fogások. Hogy biztosan csökkentsük a cukor- és sófogyasztást, kövessük az alábbi tippeket:

Magunk adagoljuk a cukrot! Vegyünk cukormentes üdítőt, joghurtot, müzlit és mi adagoljuk hozzá az édesítőt. Biztosan kevesebbet fogunk használni, mint amennyit a gyártók beletesznek a késztermékekbe. Az édesség iránti vágyunk csillapítására fogyasszunk olyan élelmiszereket, melyek önmagukban is édesek, pl. gyümölcsöket.

A sófogyasztás visszaszorítására az egyik legjobb módszer, ha egyáltalán nem eszünk előre elkészített, erősen feldolgozott ételeket. A konzerv zöldségek helyett inkább mirelitet használjunk, ha a friss nem elérhető, valamint óvakodjunk a chipsektől, előre csomagolt, sózott mogyorótól, mandulától. Tartsuk szem előtt, hogy a napi ajánlott sómennyiség egy egészséges felnőtt számára csupán 1 teáskanálnyi!

0