Néhány egyszerű lépés az egészséges táplálkozás elsajátításához

A legtöbben a szokások megszállottjai vagyunk. Mindig ugyanabba az üzletbe járunk vásárolni és ugyanazokat a termékeket tesszük bele a kosarunkba, amikből ugyanazokat az ételeket készítjük el.

A táplálkozási szokások megváltoztatása nem kell, hogy egyik napról a másikra történjen. Sokkal jobb a fokozatosság, könnyebben átállunk az új étrendre, ha elég időt hagyunk magunknak. Beletelik jó egy hónapba, míg az új élelmiszerek és az új ételek teljesen beolvadnak hétköznapjainkba.

Mielőtt nekifognánk az étrend megreformálásának, előtte 1-2 héten át figyeljük meg étkezési szokásainkat. Vezessünk naplót és jegyezzük le, miket eszünk, miket iszunk, még a legkisebb mennyiséget és a rágcsálnivalókat se hagyjuk ki a felsorolásból. Így világosabbá válik, hogy mire kell leginkább odafigyelni, azaz könnyebben ki tudjuk találni a következő lépést.

Aki nem bírja a brokkoli ízét, ne azzal kezdje az egészséges étrend összeállítását. Válogasson össze olyan zöldségeket, amiket szívesebben fogyaszt, hangsúlyt fektetve a minél gazdagabb színösszetételre. Szerepeljen az étrendben zöld, piros, narancssárga zöldség is, hogy minél változatossabb tápanyagokhoz juthassunk hozzá. Eleinte ezeket keverhetjük a megszokott ételekkel, pl. friss paradicsom szeleteket tegyünk a pizzára vagy szórjunk reszelt sárgarépát a köretre. A gyümölcsöket is fokozatosan vezessük be. A reggeli müzlihez szeleteljünk banánt, tegyünk bogyós gyümölcsöt a joghurthoz.

Fokozatosan szorítsuk vissza a feldolgozott élelmiszereket, a cukrokat, váltsunk teljes kiőrlésű péksüteményekre, válasszunk fehér húsokat. Olajban sütés helyett pároljunk, grillezzünk, a szükséges folyadékot pedig tisztított vízből, ásványvízből vagy gyógyteákból pótoljuk.

0